Na przestrzeni ostatnich miesięcy wiele firm było zmuszonych przenieść swoją działalność do internetu. Poprawienie wizerunku własnej firmy to bardzo ważny aspekt, który wpływa na powodzenie biznesu. W tym celu warto odświeżyć lub w ogóle stworzyć logo swojej firmy, które będzie silnie powiązane z nazwą lub rodzajem działalności. Największy poziom satysfakcji można osiągnąć dzięki stałej współpracy klienta z profesjonalną agencją.

Przygotuj podstawowe informacje o swojej firmie

Nawet najlepsza agencja kreatywna nie jest w stanie stworzyć świetnego projektu bez wiedzy o swoim kliencie. Mimo, że logo zostanie wykonane z najwyższą starannością – będzie to grafika, która może reprezentować niemalże każdą podobną firmę. A we wzmocnieniu wizerunku i poprawie rozpoznawalności chodzi o to, aby nadać indywidualnego charakteru podczas tworzenia logo, które ma się silnie kojarzyć z Twoją firmą. Z tego powodu nie zrzucaj całej pracy na swojego zleceniobiorcę – przygotuj krótki teaser, w którym przedstawisz profil swojej działalności. Najważniejsze to wskazanie na oferowane produkty czy usługi oraz unikalne możliwości, jakie oferuje Twoja firma. Dzięki takim wiadomościom możliwe będzie stworzenie charakterystycznego znaku, nakierowanego na rodzaj prowadzonego biznesu. Następnie określ, dla kogo tworzysz logo? Grupa docelowa to ważny punkt, który wpływa na design i aranżację znaku firmowego.

Wyznawaj konkretne wartości i podążaj za celem

Teraz przychodzi czas na etap, który pozwoli na zindywidualizowanie logo i dostosowanie go do celów firmy. Każde przedsiębiorstwo działające w tej samej branży i oferujące takie same produkty jest od siebie różne wartościami, które wyznaje. Określenie misji i wizji firmy jest istotne nie tylko z punktu widzenia stworzenia logo, ale także przede wszystkim od strony zarządzania strategicznego. Zlecenie na projekt logo może wynikać z konieczności przebranżowienia się lub po prostu zakładania nowej działalności. Posiadanie przez agencję tego typu informacji pozwoli na stworzenie unikalnego, dostosowanego pod klienta znaku, który będzie wyrażał determinację w dążeniu do celu, a także wskazywał na wyznawanie pozytywnych wartości.

Przygotuj wstępny zarys znaku firmowego

Czym więcej detali przeanalizujesz i przekażesz agencji, tym bardziej dopieszczone będzie Twoje przyszłe logo. Dokonując wcześniejszych analiz, na tym etapie zarysuje Ci się wstępny pomysł, który ma przyświecać Twojej firmie. Potraktuj swoją działalność jak żywy organizm i przypisz jej cechy, które będzie można przelać na grafikę. Biznes nakierowany na kobiety nie powinien emanować ciężkimi rysunkami i ciemnymi kolorami. Pamiętaj, że logo ma być najbardziej chwytliwe i możliwe do zapamiętania przede wszystkim przez grupę docelową Twoich usług lub produktów. Jeśli zleceniu podlega wyłącznie odświeżenie logo, wskaż na element, którego nie powinno się pominąć w nowym projekcie. Możliwe, że dotychczasowi klienci są już silnie przywiązani do danego znaku i jego widok zawsze przywodzi im na myśl Twoją firmę. Z pewnością nie powinno się z tego zrezygnować!

A co z literami w logo?

Pełna nazwa firmy wpisana w dokumentach rejestracyjnych jest często dłuższa lub w ogóle inna, niż powszechnie używana na rynku. W obiegu funkcjonuje często skrót, który jednak dla większości klientów stanowi właśnie nazwę marki. Z tego powodu warto zdecydować się na jej zawarcie w projekcie. Rewelacyjnym pomysłem może okazać się również nawiązanie do znanego sloganu marki, który zakotwiczony w głowach klientów przyczyni się do większej rozpoznawalności firmy i zapamiętania znaku graficznego.

Pomyśl nad kolorami

Człowiek jest wzrokowcem – najłatwiej zapamiętuje to, co może dostrzec swoimi oczyma. Uwielbia wykresy, kolorowe tabele, rysunki czy emotikony. Nie ma się więc co dziwić, że logo firmy posiada ogromną moc, jeśli chodzi o zakorzenienie marki w umysłach ludzi i wzmocnienie pozycji firmy. Kolory wywołują emocje, więc warto pomyśleć o odpowiednim ich doborze. Logo to przede wszystkim skojarzenia!

Projektowanie logo własnej firmy wiąże się z kooperacją obu stron – tyko wtedy efekt finalny może być zadowalający. Najważniejsza to bogata interakcja – w końcu kto, jak nie Ty, zna tę firmę najlepiej?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here