Zbliżony charakter niektórych usług sprawia, że kompetencje różnych podmiotów są ze sobą mylone. Tak dzieje się w przypadku firm takich, jak agencja interaktywna i agencja reklamowa. Ich zakres obowiązków to współcześnie zupełnie inne obszary. Choć jeszcze kilka lat temu obszary działań mocno się ze sobą pokrywały. Czym zajmuje się agencja interaktywna?
Skuteczna promocja
Istnieje wiele sposobów na wypromowanie konkretnej marki. Reklama tradycyjna przestała wystarczać, więc coraz częściej sięga się po rozwiązania interaktywne. Ekspansja Internetu daje olbrzymie możliwości do promocji produktów i usług. Agencja interaktywna miała być agencją reklamową, która działa w sieci. Początkowa koncepcja szybko się rozrosła, dlatego współczesne miejsca tego typu nie tylko promują, ale również kreują oraz wspierają markę w wirtualnym świecie. Jaki jest zakres działań takiej agencji? Tworzenie stron www i sklepów online, pozycjonowanie stron www, audyt stron www, tworzenie interaktywnych kampanii reklamowych, zarządzanie profilami firmowymi w social mediach oraz wiele działań promocyjnych. Zwykle agencja zatrudnia minimum kilku specjalistów, z których każdy ma swój konkretnie określony zakres prac.
Korzyści dla biznesu
Wielu przedsiębiorców wciąż nie docenia potencjału, jaki daje agencja interaktywna. Wierzą w tradycyjne sposoby reklamowania, które widać w popularnych mediach. Tymczasem siłą skutecznej promocji jest docieranie do jak największej ilości potencjalnych klientów. W XXI wieku najprościej znaleźć ich w Internecie. Banery reklamowe, kolorowe reklamy w prasie czy billboardy, które kiedyś były podstawą promocji, obecnie są tylko dodatkiem do działań wirtualnych. Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pracowników agencji interaktywnej to inwestycja długofalowa. Na każdym etapie działania można monitorować efekty i modyfikować przyjętą strategię. Nie ma potrzeby czekania do momentu, aż wygaśnie umowa, zakładająca działania, w które nie da się ingerować.
Nieograniczone możliwości
Wirtualny świat ma potencjał, którego skali nie są w stanie ocenić nawet specjaliści. Zwykła strona internetowa promująca firmę to absolutna podstawa. Sieć oferuje niewyobrażalne możliwości marketingowe, które nie mają granic. Odpowiednie promowanie strony i dobre pozycjonowanie może sprawić, że nawet mały gracz na rynku przy odrobinie szczęścia stanie się gigantem. Dobra komunikacja z klientami zawsze procentuje. Klient wirtualny docenia fakt, że jakaś oferta jest skrojona na miarę jego potrzeb, a jego pytania w social mediach nie pozostają bez odpowiedzi. Całą koncepcją i jej monitorowaniem zajmuje się agencja interaktywna. Raz zaplanowane pomysły mogą mieć ogromną siłę rażenia. Sieć nie ma wolnych weekendów oraz świąt, więc promowanie trwa nawet wtedy, kiedy stacjonarne punkty firmy są zamknięte.
Współczesny biznes wymaga profesjonalnego wsparcia. W przeciwnym razie nawet atrakcyjna oferta może pozostać niezauważona w gąszczu podobnych ofert.