Dzięki etykietom cyfrowym producent ma dodatkową przestrzeń, by zamieścić zarówno niezbędne, jak i dodatkowe informacje. Wyróżniają one dany produkt i co więcej, można je personalizować, np. dzięki technologii cold stampingu czy lakierowaniu UV.

Etykiety wyróżniają produkt

Etykiety cyfrowe znalazły zastosowanie w marketingu produktowym. Używa się często do oklejania artykułów produkowanych w krótkich, lecz wysokonakładowych seriach. W odróżnieniu od tradycyjnych etykiet samoprzylepnych nie zachodzi konieczność używania różnych zestawów płyt z polimeru. Dzięki drukowi cyfrowemu wystarczy przesłać plik do drukarni cyfrowej i wskazać, jakie zabiegi personalizacyjne chcemy zastosować. W ten sposób można niedużym nakładem kosztów wyprodukować atrakcyjne etykiety, dopasowane do wymagań konsumenta. Naklejki tego typu mogą przybierać różne formy. Tu warto wspomnieć np. o trójstronnych etykietach typu peel-off, dzięki którym można przekazać wiele dodatkowych informacji na temat produktu. Zaliczają się one do grona etykiet wielowarstwowych. Używają ich często firmy z branży kosmetycznej.

Etykiety można dowolnie stylizować

Do najpopularniejszych metod uszlachetniania omawianego modelu etykiet zaliczamy:

  • cold stamping (złocenie na zimno) ‒ jest to technika druku, w której korzysta się ze specjalnej folii cold stampingowej. Folia jest podobna do tej używanej w hot stampingu, lecz dodatkowo pokrywa się ją klejem w najbardziej reprezentatywnych miejscach. Następnie warstwę nadrukowanego kleju przyciska się do kleju obecnego już na folii do cold stampingu i odrywa barwnik. W ten sposób powstają ozdobne etykiety m.in. alkoholi czy kosmetyków.
  • lakierowanie UV ‒ dzięki lakierowaniu możemy zabezpieczyć etykietę przez zniszczeniami, zarysowaniami i otarciami. Co więcej, dzięki niej etykieta będzie również wyglądać znacznie atrakcyjniej, gdyż zwiększy się jej sztywność i grubość. Dzięki promieniowaniu UV można uzyskać zadowalający efekt szybko.

Etykiety umożliwiają zastosowanie dodatkowych narzędzi marketingowych

Niektóre etykiety naklejane na produkty spożywcze mogą niemalże pełnić funkcję mini broszur informacyjnych. Jednak producenci używają ich również, by wzbudzać w konsumentach emocje. W tym celu zamieszczają na nich np. kody QR, które po zeskanowaniu przenoszą np. na stronę producenta i umożliwiają poznanie nowych informacji na temat firmy czy produktu. W następnych latach z pewnością zobaczymy kolejne metody stosowania ozdobnych etykiet.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj