Głównym zadaniem logo dla firmy jest identyfikacja i zindywidualizowanie danego przedsiębiorstwa, organizacji bądź marki, a zatem pomoc w różnicowaniu jednej marki od drugiej.

Główne cele stosowania logo przez przedsiębiorstwo, markę lub organizację:

  • Wyróżnienie się na tle konkurencji, pokazanie swojej odrębności i wyjątkowych zalet
  • Sposób na stworzenie identyfikacji wizualnej
  • Nakierowanie toku myślowego odbiorcy na główne wartości i idee przedsiębiorstwa, marki, organizacji

Celem tworzenia projektu logo dla firmy czy projektu ulotki jest wywołanie u odbiorcy konkretnych, dobranych przez projektanta skojarzeń oraz wzbudzenie określonego nastroju, a najlepiej oczekiwanej reakcji. Projektowanie logo dla firmy bazuje na wcześniejszym wywiadzie oraz projektowaniu graficznemu, które finalnie definiuje jego formę, kształt i kolor. Projekty logo dla firm bardzo często prezentuje się w także w formie makiet tzw. „mockupów”, które przedstawiają je na przedmiotach codziennego użytku.

Projekty logo dla firm – jak to się zaczęło?

Pierwsze projekty logo dla firm zaczęto tworzyć w ruchu modernistycznym. Prekursorem było studio projektowe Chermayeff & Geismar w USA, które stworzyło projekty logo dla firm takich, jak NBC, National Geographic i innych. Dzięki ich zdolnościom, część projektów pozostała do dziś niezmienna lub z niewielkimi przeróbkami. W Polsce pionierem projektowania graficznego i projektów logo jest Karol Śliwka, który zaprojektował wiele znanych znaków graficznych i logo, np. PKO BP (1969r.).

Logo znanych marek – ciekawe historie projektów

  • Fanta to pomysł, na który wpadł jeden z pracowników niemieckiego oddziału Coca-Coli. Jego szef poprosił o pomysły na nazwę nowych napojów i proponował, żeby użyć swojej wyobraźni. Wyobraźnia/fantazja w języku niemieckim to „fantasie„, więc jeden z pracowników krzyknął „Fanta!„.
  • W nazwie prezerwatyw „Durex” zabawiono się literami, gdyż logo dla firmy to połączenie wyrazów „Durable, Reliable, Excellence„, czyli „trwała, niezawodna doskonałość” – oby taki był ich produkt!
  • Carrefour w języku francuskim oznacza „skrzyżowanie”. Zaczerpnięto więc inspirację i stąd wzięły się strzałki w logo. Użyte kolory mają nawiązanie do kraju pochodzenia, a jeśli uważnie się przyjrzymy, zauważymy, że pusta przestrzeń to tak naprawdę litera C.
  • Autorem nazwy i loga najpopularniejszego napoju na świecie, czyli Coca-Cola, jest Frank M. Robinson, księgowy farmaceuty, który stworzył formułę Coca-Coli. Podobno Robinson wybrał właśnie taką nazwę napoju, bo wierzył, że dwie wielkie litery C będą dobrze się prezentowały na materiałach reklamowych. Własnoręcznie namalował również logo napoju.

Projekt ulotki i projekt logo dla firmy – zainwestuj w profesjonalizm

Projekt ulotki i projekt logo dla firmy to narzędzia marketingowe o ogromnej mocy. Mogą zachęcić lub też zniechęcić odbiorców do zakupu produktów lub skorzystania z usług danej firmy. Ważne jest zatem, aby przy tworzeniu projektu logo dla firmy oraz projektu ulotki, zatrudnić najlepszych fachowców, którzy wiedzą, jakimi kryteriami się kierować i jak stworzyć projekt, którzy przekaże wartości i idee firmy w wizualny sposób. W robimylogo.pl zatrudniani są najlepsi graficy i oferowana jest szybka i profesjonalna realizacja stworzenia projektu logo dla firmy i projektu ulotki. Przeprowadzany jest wywiad, ustalający oczekiwania i upodobania, przygotowany zostaje wstępny pomysł, uwzględniane są następnie ewentualne poprawki. Ostanie szlify projektu logo dla firmy i wysyłane są wszystkie pliki wraz z umową papierową! Priorytetem tej agencji kreatywnej jest tworzenie profesjonalnych, estetycznych i zgodnych z ideami danej organizacji, firmy czy przedsiębiorstwa, projektów logo i projektów ulotek oraz zadowolenie klienta. Sprawdź oferowane pakiety i zapewnij swojej firmie projekt logo i projekt ulotki już dziś!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj