Założenie konta firmy na Instagramie to w XXI w. najlepszy krok do skutecznej reklamy w Internecie. Możliwości marketingowe tego portalu społecznościowego ukazują kierunek, w którym zmierzają konsumenci. Nie wystarcza im już reklama displayowa pokazana w telewizji, oczekują więzi ze sprzedawcą. Jeśli chcesz wynieść promocję swojego biznesu na najwyższy poziom, to ten tekst jest właśnie dla ciebie!
Od czego zacząć?
Na pierwszy rzut oka Instagram może wydawać się jedynie platformą rozrywkową. Jeśli jednak oczekujemy skutecznej reklamy, musimy do sprawy podejść poważnie. Nazwa konta powinna być związana z naszą działalnością i zapadać w pamięć.
Utwórz konto firmowe, dzięku któremu będziesz mieć dostęp do statystyk odnoszących się do twojego profilu oraz możliwość umieszczenia informacji takich jak dane kontaktowe, godziny pracy czy lokalizacja firmy.
Sprawy podstawowe mamy za sobą – przechodzimy do sedna IG, czyli zdjęć. Warto zainwestować w dobrej jakości sprzęt fotograficzny lub partnera, który dostarczy nam wysokiej klasy materiałów, bo od tego będzie zależało, jak dużą liczbę odbiorców przyciągniemy na nasz profil. Pamiętaj, że każdy z nich jest potencjalnym klientem!
Stwórz strategię treści (ang. content strategy). Nie możesz pozostawiać przypadkowi tego, co dzieje się na twoim profilu. Słabej jakości fotka z ciemnego pomieszczenia wrzucona pomiędzy studyjne zdjęcia produktów czy fotografie z profesjonalnej sesji plenerowej nie będą dobrze odbierane przez obserwujących. Agencja pozycjonowania Miromind podkreśla, że trzeba stworzyć dokładny plan tego, co będzie umieszczone na profilu z wyprzedzeniem przynajmniej do 5 postów.
Feed jest przejawem profesjonalnego podejścia do mediów społecznościowych i do klienta, który kupuje oczami, a idealna kompozycja profilu będzie mu tylko w tym pomagać.
#robisztodobrze
Zdjęcie dodane i… nic? Żadnych powiadomień, żadnego ruchu na stronie, żadnych nowych zamówień? Prawdopodobnie zabrakło hasztagów pod twoim zdjęciem! Te cztery skrzyżowane kreski w magiczny sposób pozwalają większej ilości osób zobaczyć twój post.
Możesz ich dodać tylko i aż 30, więc musisz przemyśleć je w taki sposób, żeby docierały do jak największej liczby użytkowników. Powinny odpowiadać twojej grupie docelowej, bo jeśli pod zdjęciem popisowego tortu dodasz #ubezpieczenie, to prawdopodobieństwo, że ktoś dłużej zostanie na twoim profilu, mocno się zmniejsza.
Jeśli jednak myślisz, że możesz oznaczyć zdjęcie każdym słowem, które przyjdzie ci do głowy, to niestety tak to nie działa… Instagram posiada zakazane hasztagi, których oficjalnej listy nie znajdziemy, ale jest więcej niż pewne, że używanie niektórych z nich ogranicza zasięgi, co wiąże się z mniejszym ruchem na twoim profilu…
Budżet jest limitem
OK, stworzyliśmy nasze konto firmowe, pojawiają się na nim zdjęcia zgodnie z planem, feed przyciąga uwagę innych użytkowników, więc… czas na reklamę! Instagram oferuje nam 6 sposobów reklamowania profilu i każdy z nich możesz wykorzystać w swojej kampanii. Jedyne, co cię ogranicza to budżet.
Możesz dotrzeć do grupy odbiorców, których nie podejrzewasz, że mogliby być twoimi klientami, ale Instagram cię z nimi połączy dzięki precyzyjnemu targetowaniu. Stworzysz reklamę społecznościową, która dotrze do grupy docelowej powiązanej z twoją branżą. Marketing internetowy pozwala na zupełnie inną jakość reklamy oraz niewątpliwie dużo większą skuteczność, co przełoży się bezpośrednio na finanse twojej firmy!
Buduj mosty
Reklama ruszyła, licznik followersów rośnie, biznes się kręci. Ale to nie koniec! Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę, musisz zrobić wszystko, żeby zbudować relację z odbiorcą. Zależy ci przecież, żeby został z tobą na dłużej. Jak to zrobić?
Trzeba wykorzystać narzędzia, które oferuje Instagram. Użytkownicy IG chcą widzieć każdy etap życia twojego biznesu, chcą żyć razem z nim, być jego częścią. Masz własną szwalnię? Pokazanie etapu wykrawania materiału, szycia i pakowania pozwala uwiarygodnić cię w świecie podróbek. Masz firmę z branży budowniczej? Relacja z prac remontowych pozwoli ukazać rzetelność w gąszczu partaczy.
Pamiętaj o kontakcie ze swoimi odbiorcami – odpowiadaj na komentarze, polub najciekawsze odpowiedzi, odpisuj na wiadomości prywatne. Użytkownik poczuje się doceniony i uszanowany, a to właśnie jego opinia jest kluczowa i pozwoli ruszyć machinę marketingu szeptanego!
Reklama na Instagramie – czy warto?
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że założenie konta firmowego na Instagramie pozwala wejść na zupełnie nowy poziom komunikacji z klientem, a w konsekwencji na poprawę wyników finansowych firmy. Jest także zajęciem na pełny etat, a bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności może doprowadzić do efektu odwrotnego niż zamierzony. Może warto rozważyć wsparcie agencji? Tę decyzję pozostawiamy tobie, ale pamiętaj – nowoczesna firma i marketing internetowy to system naczyń połączonych.