Współczesny marketing internetowy różni się od tego, który stosowany był przed laty. Jakie narzędzia używane są obecnie najczęściej?
Reklama internetowa dzisiaj i kiedyś
Wskazuje się, że reklama internetowa zaczęła się wraz z momentem wysłania pierwszego e-maila o charakterze reklamowym. E-mail marketing był pierwszą rozpowszechnioną metodą reklamy w sieci. Potem dołączyły do niego kolejne, w tym między innymi popularna obecnie reklama display czyli reklama graficzna.
Aktualnie internetowa kampania reklamowa wykorzystuje szeroką gamę nowych narzędzi, które pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów. Co cieszy się rosnącym powodzeniem?
Nowoczesne metody marketingu internetowego
Reklama internetowa pozwala na dotarcie bezpośrednio do zainteresowanych nią klientów. Jakie metody stosowane są dzisiaj najczęściej?
Social media marketing
Dzisiaj internetem zawładnęły social media, czyli media społecznościowe. Z Facebooka, Instagrama, YouTube’a codziennie korzystają miliony osób na całym świecie. Te właśnie portale są platformą social media marketingu.
Marketing w mediach społecznościowych wykorzystuje efekt interakcji i szybkiego rozprzestrzeniania się informacji, pozwalając na łatwe dotarcie do wyznaczonej grupy docelowej.
Marketing automation
Zautomatyzowane działania reklamowe w ramach marketing automation powodują, że kampania reklamowa jest jeszcze łatwiejsza realizacji i przy tym skuteczniejsza.
Specjalne oprogramowanie powoduje, że marketing automation pozwala na szybszą analizę danych oraz podejmowanie skutecznych decyzji marketingowych. Do tej metody zalicza się także e-mail marketing, który realizowany jest automatycznie z użyciem specjalnych narzędzi.
Inbound marketing
Reklama typu inbound marketing nazywana jest także marketingiem przychodzącym. To strategia polegająca na prowadzeniu działań pozwalających odbiorcy na samodzielne dotarcie do przekazu reklamowego.
Inbound marketing wykorzystuje między innymi media społecznościowe, SEO, blogi branżowe, a także inne rozwiązania w dziedzinie content marketingu. Nie jest agresywny, a przy tym jest odbierany przez klientów lepiej, co znajduje odbicie m.in. w efektach sprzedażowych.