Działalność przedsiębiorstwa opiera się nie tylko na świadczeniu usług czy sprzedawaniu produktów, ale również na dbałości o pracowników czy siedzibę firmy, zapewnieniu materiałów i warunków pracy czy przede wszystkim działaniach marketingowych. Za te ostatnie odpowiedzialna jest nie tylko stworzona kampania reklamowa, ale cały system identyfikacji wizualnej, który znacząco wpływa na rozpoznawalność i wizerunek firmy.

System identyfikacji wizualnej kluczowym elementem każdej firmy

Spójny system identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, jest jednym z kluczowych elementów kreujących wizerunek i rozpoznawalność danej firmy, marki czy nawet wybranego produktu. Aby był skuteczny, musi być dobrze przemyślany, charakterystyczny i najlepiej kojarzący się z działalnością firmy. To wszystko pozwoli też, aby elementy identyfikacji wizualnej mogły być skutecznie wykorzystane przy obranej strategii marketingowej. Wśród elementów systemu identyfikacji wizualnej firmy, wymienia się:

  • logo i księgę znaku,
  • nazwę (z charakterystyczną czcionką)
  • slogan,
  • kolorystykę,
  • typografie firmowe,
  • dress code pracowników,
  • pieczątki firmowe,
  • aranżacja witryn czy stoisk sklepowych,
  • materiały marketingowe,
  • czy stronę internetową, często łącząca w sobie wiele z tych elementów.

Logo, nazwa i kolorystyka

Oprócz charakterystycznej nazwy, na pierwszy plan w identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa idą logo stworzone na indywidualne zamówienia oraz wybrana kolorystyka, która przejawia się właśnie w znaku graficznym, w miejscach działalności przedsiębiorstwa czy na stronie internetowej. Charakterystyczna kolorystyka wraz z logo pojawia się również na materiałach marketingowych czy strojach pracowników, o ile te są stosowane.

Wśród najlepszych miejsc do budowania wizerunku firmy zawierających elementy identyfikacji wizualnej, trzeba wymienić stronę internetową, na której zaprezentujemy swoją firmę, oferowane produkty i usługi czy punkty sprzedaży; wszelkiego rodzaju materiały i gadżety reklamowe – ulotki, spoty telewizyjne, billboardy, koszulki, pendrive, kalendarze itd.; oraz punkty firmowe – siedziba, sklepy czy stoiska handlowe, gdzie bezpośrednio spotykamy się z klientem czy kontrahentem.

Oczywiście nie trzeba tworzyć i stosować wszystkie wymienione elementy naraz. Na początek wystarczą właśnie logo, nazwa, kolorystyka i strona internetowa. Na resztę przyjdzie czas wraz z rozwojem działalności. Później może przydać się własny papier firmowy, chwytliwy slogan reklamowy czy firmowa typografia. Ważne, by całość tworzyła spójne działania, a nie była efektem wielu wizji i pomysłów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj