Umieszczanie w tekstach na stronie internetowej słów kluczowych to jedna z podstawowych czynności, jakie wykonuje się, dokonując pozycjonowania witryny pod wymagania wyszukiwarek. Wybierając i umieszczając słowa kluczowe na stronie internetowej czasem optymalizujący popełniają jednak błędy. Jakie są te najczęstsze?

Niekluczowe słowa kluczowe, czyli optymalizacja pod słowa, których nikt nie szuka

To jeden z najprostszych błędów, jakie można popełnić, dokonując optymalizacji strony internetowej. Niedokonanie analizy potencjalnych słów kluczowych i niesprawdzenie, które z nich są wpisywane w wyszukiwarce to bardzo poważny grzech w internetowym świecie. Dostępnych jest wiele narzędzi, które pozwalają na dokonanie takiej analizy – zajmując się SEO nawet doraźnie, na potrzeby własnej witryny, warto „zaprzyjaźnić” się z którymś z nich, by na stronę internetową zaprosić więcej niż te kilka osób wpisujących niszowe frazy w Google.

Wystawianie się na konkurencję, czyli pozycjonowanie na zbyt popularne słowa kluczowe

Analizujesz słowa kluczowe i stwierdzasz, że jeśli zdecydujesz się na te najczęściej wpisywane to zyskasz najwięcej wejść na swoją witrynę? Niestety, nic bardziej mylnego. Nowej stronie internetowej ciężko będzie walczyć o uwagę wyszukiwarki w najbardziej obleganych frazach. Lepiej zdecydować się na te mniej popularne, ale bardziej doprecyzowujące Twoją działalność. To tak zwane frazy długiego ogona. Dobrze dobrane mogą okazać się kluczem do sukcesu w pozycjonowaniu stron internetowych.

Co za dużo to nie zdrowo, czyli zbytnie nasycenie słowami kluczowymi

Zbytnie nasycenie słowami kluczowymi to błąd optymalizacji, który dorobił się własnego określenia – keyword stuffing. Powtarzanie słów kluczowych w tekście jest ważne, ale jeśli przesadzimy – możemy sobie łatwo zaszkodzić. Teksty z gęsto postawionymi słowami kluczowymi są bowiem nieprzyjazne dla użytkownika i nienaturalne. Za takie także uznają je wyszukiwarki, które mogą ocenić taką treść jako spam. Jeśli chodzi o słowa kluczowe zatem – nie jest dobrze… przedobrzyć.

Rażąca nienaturalność, czyli brak synonimów i odmian

Wyszukiwarki szybko się uczą i stawiają na naturalność – a w naturalnym języku używa się i synonimów, i odmienia się słowa. Tekst, w którym wyrazy pojawią się w odpowiedniej formie gramatycznej powinien być dobrze oceniony przez wyszukiwarki. Użycie synonimów zwiększyć może bazę słów i wyrażeń, przy pomocy którym wypozycjonujemy swoją stronę internetową. Ponadto używanie wyrazów bliskoznacznych oraz odmiany słów przez przypadki czy poprzez wykorzystanie liczby pojedynczej i mnogiej pozwala na poradzenie sobie z wcześniej wspomnianym błędem keyword stuffingu.

Niepotrzebny wysiłek, czyli wypełnianie meta keywords

Meta keywords stanowiło kiedyś ważny element pozycjonowania stron internetowych – był to element kodu strony, w którym wskazywało się słowa kluczowe z nią związane. W 2009 roku Google potwierdziło oficjalnie, że meta keywords nie odrywa już żadnej roli w procesie ustalania ważności stron dla wyszukiwarki internetowej. Skupianie się zatem na nim jest niepotrzebnym wysiłkiem – zwłaszcza, jeśli decydujemy się na zastosowanie meta keywords do wielu, wielu podstron portalu lub sklepu internetowego. Co więcej, użycie nieadekwatnych do treści strony internetowej słów kluczowych w meta keywords może być źle ocenione przez wyszukiwarkę, a korzystając z tego narzędzia odkrywasz się przed konkurencją na temat tego, na jakie słowa kluczowe się pozycjonujesz.

Optymalizowanie hurtowo, czyli brak struktury strony pod poszczególne frazy

Cała witryna – na przykład przedsiębiorstwa czy sklepu internetowego – nie powinna być zoptymalizowana pod te same słowa kluczowe. Musi z kolei mieć odpowiednią strukturę, w której wylistowuje się na przykład poszczególne elementy oferty przedsiębiorstwa albo grupy produktów sklepu. Dla każdej części oferty dobrze jest przygotować osobną podstronę z dedykowanymi słowami kluczowymi. Dzięki temu uda nam się sprawniej doprowadzić potencjalnego klienta do usług przedsiębiorstwa albo działu sklepu internetowego z konkretnym obiektem jego zainteresowań.

O tym, że za dużo to niezdrowo jeszcze raz, czyli przeoptymnalizowanie

Zbytnie nasycenie słowami kluczowymi to nie jedyna opcja na „przedobrzenie” na swojej stronie internetowej. Negatywnie na miejsce witryny w wyszukiwarce internetowej wpływać będzie na pewno duplikacja treści oraz umieszczanie słów kluczowych we wszystkich elementach treści witryny – i w tytułach, i nagłówkach, i śródtytułach. Tu z pomocą spieszą wcześniej wspomniane synonimy i używanie słów w odmianach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here